THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES
Get Gifs at CodemySpace.com

U Are The Best

Selasa, 26 Julai 2011

Hanya Kau Yg Mampu Buatku Senyum

Sapew yg mampu wat aku t'senyum??

Seorang yg serius,tekun,ssah cket nk snyum..tpi
bla dh snyum tntu rmai yg tpikat dgan ABAH..
msa aku kecik2 prnah kna rotan sbb aku nie nakal
sngt..tpi 2 citer 10 thun dlu laa..skg xnkal da..hehehe
p'ngalaman yg xleh aku lupakn msa kecik dulu,aku kna
tambat kt btg pokoQ nyior.perhh mmg dasyat larh
larw siang xpew,nie tngah mlam woo.."penakut"
sbbnya ponteng klas mengaji al-Quran................


MAK yg sllu backup aku time kna marah ngam ABAH..
MAK nie jenis yg mudah mesra ngam owg..
biar arh xknal pn tpi bla smbg cam da 40 thn knal..
tpi jaga2,time penat jgan tegur larhh..larw tegooor,
ciaplh kau kna maki 4-5 jam pn lom tntu abeh laei..
aku pling suka msakkn mak ayam masak merah.
bgi 1 kuali pn konperm aku lerh abesh kn.


ALONG plak yg pling cute lam kluarga aku neyh.
ramai yg duk syok kt dyer nie smpai sggup btumbook owh..
hehehehe..."dew kew??"
seorg yg pnyyg,sbar ngam krenah adeQ2 nyer yg
mmg nakal2 neyh..bla ALONG pie blajar tntu snyi
umah...tpi aku kecian nengok dyer,,da laa pi study mcm2 kna
pkir..blik umah jrg2 kna kemas umah plak..sdey jgak aty aku nie..
pi pew kn daya aku LELAKI...huhuhuhu


Adeq lpas aku nie nma nya BELLA..dyer suka derappp,,
abesh jew SPM bbas laen mcm,.sllu wat aku panasss ngam 
prgai dyer..suka karaoke wooo..kalah aku yg laki nie..wlaupn sore
sedap pi aku x pi tmpat cm2..skrg da slow cket derappp nya pass
kna sound kt aku & ALONG..dyer prnah ckap kt my family msa tuwh
ngah dinner rmai2,dyer prnh dew 20 owg pa'we..wushhh bnyk gilerr.
aku bwu prnah dew sowg..erhhhmm..mmg play-play girls laa adeQ
aku sowg neyh...but she is the best,coz snang nk mntak tlong..


Then,UMIEY adeQ aku pass BELLA..dyer nie msih bljar ag.
prgai dyer nie lagi laen mcm,,sjak dew handphone mmg mnjdi2
pragai dyer..dri kecik da nmpak dyer nie gedik cket owg nya..
pi mnja sngt,,mrah cket dh majook,dh nanges..aku prnah marah dyer
psal handphone nie,coz dyer nk exam dh x lma.tkut jgak tmpuan dyer
mlayang2 sbb dh gila bayang kn..besa laa bdak bwu nk naik,cam aku dlu2
jgak,eshhh xdew larh truk cam dyer asew nya..aku cma bmbg kn dyer,
xnk dyer mnyesal 10 thun ag..time 2 mmg xgna da nak melalakk skli pn..
so,aku nk sngt tngok dyer brubah skg n ikt jejak ALONG bljar kt U.

AdeQ aku yg last skli nie stu2 nya adeQ Laki aku,SHALLAH msih sklah
rndah..mnja,xleh mrah lgsg..tegur jew da melalak..bebaldi2 air mata btakung,.
dyer nie pemalas cket,malas pie sklah..adoee,,ssah aty aku nengok adeQ aku cmnie.
x pie sklh,aku tegur dyer melalak,,xpkul ag tuwh,larw pkul mau nya bguling2..
but aku xleh nk mrah sngat dyer coz dyer yg bongsu & satu2 nya adeQ
laki aku..tkut moral dyer down nty,ssah kami sekluarga..yg nie aku hrap dpt dorong
spya lbey rjin pie sklah..thun dpan UPSR tntu lh nk tngok dyer dpt smbg 
bljar kt SBP xpn MRSM.....


Itulh owg yg dpt wat aku senyum,kdg2 wat aku rnsing,kdg2 wat aku sdey...
tpi aku bruntung sbb dew family..dpt asew sumer prasaan nie..sbg ank,adeQ & abG.
prsaan sbg Kkak xdew arr sbb aku bkan pompuan,,xleh nk comment arhh sal 2..
cmner owg yg xdpt asew nikmat berkeluarga agaknya yerw..larw nengok msty sdey kn??



So,SAYANGI KELUARGA ANDA SELAGI MEREKA MASIH ADA..KELUARGA ADALAH PERMATA ANUGERAH ALLAH YG TIADA TANDIGAN BUAT HAMBA NYA..BAGI YG TELAH TIADA JNGN LUPA UNTUK MENDOAKAN MEREKA AGAR DITEMPATKN DIKALANGAN ORANG YG BERIMAN...AMIN....

0 ulasan: